Als ondernemer ben je altijd in beweging. Continu in beweging zijn betekent ook continu keuzes maken. Bij Visser & Visser doen ze er alles aan om te helpen bij het maken van de juiste keuze. Dat doen ze met hun platform voor ondernemerschap, dat gericht is op drie pijlers; Accountancy & Advies, Leiderschap & Ontwikkeling en Strategie & Organisatie.

Binnen de pijler Accountancy & Advies van Visser & Visser bekleedt het fiscaal team een bijzondere positie. Wim Pietjouw, Ralph Mulckhuijse en Jelle Meijer hebben een min of meer vrije rol om ondernemers proactief te adviseren en hen te helpen bij het inspelen op ontwikkelingen op de markt, in hun bedrijf of in hun persoonlijk leven.

Ze zijn er speciaal voor vrijgemaakt binnen de organisatie van Visser & Visser. Director belastingadviseur Pietjouw en belastingadviseurs Mulckhuijse en Meijer kunnen zich daardoor volledig toespitsen op het advieswerk. Het fiscaal team zal in de nabije toekomst nog verder worden versterkt; het doel is om het vijf specialisten sterk te maken.
In hun rol volgen zij niet de belastingaangifte en de ondernemerscijfers; het is eigenlijk precies andersom. ‘Wij zijn alert op belangrijke economische ontwikkelingen of op veranderingen in de wet- en regelgeving vanuit Den Haag’, vertelt Wim Pietjouw. ‘Wij helpen de fiscale gevolgen ervan uitzoeken, zodat die het jaar erna zo gunstig mogelijk uitgedrukt worden in de aangifte.’
Hij benadrukt: ‘Even alert moeten we zijn op ontwikkelingen binnen de organisatie van onze klanten zelf. We zijn doorlopend in gesprek om ervoor te zorgen dat we de situatie binnen de onderneming scherp in beeld houden. Dat helpt ons om tijdig de juiste fiscale stappen te zetten.’

Digitalisering

Het fiscaal team wordt in zijn werkzaamheden van vele kanten met informatie gevoed. Uiteraard werkt het in kantoor Gorinchem samen met de collega’s die zijn gespecialiseerd in onder andere accountancy, corporate finance, salarisadministratie en HR. Daaromheen is de hele Visser & Visser-organisatie vijfhonderd collega’s sterk, verdeeld over kantoren die alle ook weer hun eigen specialismen in huis hebben.

Visser & Visser loopt daarnaast in zijn vakgebied voorop in het gebruik van data. Een mooi recent voorbeeld daarvan was een subsidiemogelijkheid voor het onderhoud van monumentale panden. ‘Op zo’n moment kunnen wij snel inzien voor welke van onze klanten dat van toepassing is’, stelt Ralph Mulckhuijse, ‘en het bij hen onder de aandacht brengen.’

Financiële planning

Bij de herstructurering van een onderneming fungeren de fiscaal adviseurs van Visser & Visser als spin in het web, maar ook wanneer verkoop of beëindiging van een bedrijf ter sprake komt verschaffen zij inzicht over het te bewandelen pad. Ook voor de periode ná een bedrijfsoverdracht over verkoop. ‘Wij helpen dan een financiële planning maken’, schetst Jelle Meijer. ‘Daarin laten we zien waaruit het vermogen van klanten bestaat en hoe dat er in de toekomst uitziet. Zo krijg je een beter beeld van waar je aan toe bent. We merken dat daardoor zorgen worden weggenomen.’

Menselijkheid

Visser & Visser accountants en adviseurs is een sterk groeiende organisatie en is in Gorinchem gevestigd op twee verdiepingen van het voormalige Rabobankkantoor aan de Einsteinstraat. Professionaliteit en kwaliteit gaan bij Visser & Visser hand-in-hand met integriteit en menselijkheid: de cijfers zijn belangrijk, maar de mens achter de cijfers is zéker zo belangrijk. De invulling van het fiscaal team is een prachtig concreet voorbeeld van die werkwijze.

Visser & Visser
Einsteinstraat 2, 4207 HW Gorinchem
info@visser-visser.nl
www.visser-visser.nl

Dit is een artikel uit GRNCHM Business & Lifestyle #2024. Klik hier om het volledige magazine te lezen.