Op bedrijventerrein Haarbrug, op de grens van Arkel en Gorinchem, is Autobedrijf L.D.G. Service gevestigd. Het beste uit meerdere werelden komt hier samen: persoonlijke service, alle kennis en faciliteiten om het complete service- en onderhoudsplaatje aan te bieden én de doorlopende drive om zich alle nieuwste technieken en ontwikkelingen eigen te maken.

Autobedrijf L.D.G. Service is opgericht door Lennard de Groot. Hij begon ooit aan huis, in Noordeloos, maar groeide al snel groter. Toen Haarbrug (grenzend aan bedrijventerrein Papland, aan de andere kant van de Haarweg) werd gebouwd vond het autobedrijf daar zijn plek; in een werkplaats die bescheiden van omvang lijkt, maar van alle gemakken voorzien is en zeer modern uitgerust. Autobedrijf L.D.G. Service is zo allround als een autobedrijf maar kan zijn. Reparaties, servicebeurten, APK-keuringen, maar ook voor veel specialistischer werkzaamheden als schadeherstel en storingen draaien Lennard de Groot en zijn team de handen niet om. Ook aircoservice bijvoorbeeld behoort tot de dienstverlening. Typerend is dat Autobedrijf L.D.G. Service niet aarzelt als een nieuw aircogas wordt ingevoerd voor auto’s. Dan laten de medewerkers zich direct bijscholen en wordt de nieuwste apparatuur ervoor aangeschaft. ‘Wij zijn hier met drie allround monteurs, mijn vrouw verzorgt de administratie en we hebben een leerling-monteur’, vertelt De Groot. ‘We blijven altijd onze cursussen volgen om de nieuwste technieken uit de nieuwste auto’s te leren kennen. Elektrisch, mechanisch, hydraulisch, pneumatisch; we kunnen het allemaal. We zijn erg bezig met de veiligheid, van airbagstoringen tot de nieuwe brandblussystemen en 4-kops wieluitlijning, maar ook als er een nieuw systeem komt om 360-gradencamera’s af te stellen willen we dat meteen.’

Bedrijfsauto’s
Die gedrevenheid resulteert in een continu hoogwaardige service. Dat is vertrouwenwekkend. Niet voor niets heeft Autobedrijf L.D.G. Service veel bedrijfsauto’s in onderhoud. ‘Onderhoud is ontzorgen’, is De Groot stellig. ‘Als er problemen zijn, dan lossen we die uiteraard ter plekke op, want als een bedrijfsauto stilstaat , kost dat direct geld. Maar als je onderhoud goed uitvoert, kom je ook niet stil te staan.’ Autobedrijf L.D.G. Service vult daarbij ook standaard het digitaal onderhoudsboekje in. De toegankelijkheid van de dorpsgarage die het in de eerste jaren was wordt nog altijd gekoesterd. Geen moeite is te veel voor klanten. ‘ Iedereen heeft ook gewoon mijn telefoonnummer’, zegt De Groot . ‘Als er iets is weten de mensen me makkelijk te vinden.’

Aankoop op maat
Autobedrijf L.D.G. Service begeleidt klanten ook bij de aankoop van nieuwe of gebruikte (bedrijfs)auto’s. Niet vanuit een bestaande voorraad, maar aan de hand van de wensen van de klant. ‘Wat is functioneel voor je bedrijf en je werkzaamheden? Dat moet het uitgangspunt zijn. Dat spreken we door en aan de hand daarvan gaan we zoeken. Wij weten wat er op de markt is en kunnen altijd een passend voertuig vinden.’