Wim Uittenbogaard, Sligro Gorinchem: ‘We doen graag een stapje extra voor onze klanten’
Al meer dan 25 jaar is Sligro Gorinchem hét adres waar ondernemers uit de regio hun boodschappen kunnen doen. Bedrijven in en rond Gorinchem vullen er graag hun kar voor een volledig aangeklede vrijdagmiddagborrel , koffie met iets lekkers of de volledige voorraad voor de kantine.
‘Iedere ondernemer is bij ons van harte welkom voor zijn boodschappen’, vertelt vestigingsdirecteur Wim Uittenbogaard. ‘Van een pallet wijn tot een mooi stukje gerookte zalm: daarvoor kan iedereen met een KvK-inschrijving bij ons terecht.’ Door de jaren heen bouwde de vestiging een vast klantenbestand op. Uittenbogaard: ‘We leveren aan horeca, voetbalkantines en bedrijven in de wijde regio. Vaak gaat het om de bevoorrading van de keuken, maar we verkopen bijvoorbeeld ook alles voor de koffie op kantoor. Van het koffiezetapparaat en de koffie tot het kopje en het roerstaafje.’
Food en non-food
De Gorcumse winkel heeft ruim 4500 vierkante meter food en non-food te bieden. ‘We verkopen eigenlijk alles wat op de een of andere manier met eten en drinken te maken heeft ’, vertelt Uittenbogaard. ‘Dus naast voedingsmiddelen bijvoorbeeld ook servies, keukenapparatuur en tafelaankleding. Natuurlijk bieden we daarbij de grote merken aan, maar bij veel producten kunnen klanten ook kiezen voor onze exclusieve eigen merken. Dan krijg je professionele kwaliteit voor een heel aantrekkelijke prijs. Ik merk dat heel veel klanten daar bewust voor kiezen.’
Hoog serviceniveau
Behalve op het assortiment is Uittenbogaard vooral trots op het serviceniveau dat zijn winkel biedt. ‘We hebben een loyaal personeelsbestand. Mijn mensen hebben enorm veel productkennis én ze kennen veel van onze klanten al langere tijd. Daardoor kunnen ze goed passend advies geven. Bovendien doen ze graag een stapje extra voor onze klanten. We hebben bijvoorbeeld geen dagverse producten in de winkel, maar we kunnen die wel bestellen. En vanuit de landelijke Sligro organisatie bieden we nog meer services aan, zoals servies met de eigen bedrijfsnaam of het bedrijfslogo erop.’
Neus voor lekker eten
Dankzij een achtergrond in de horeca heeft Uittenbogaard een neus voor lekker eten en drinken. Zijn kennis en enthousiasme brengt hij graag over op klanten. ‘We organiseren daarom twee of drie keer per jaar een evenement in de winkel. Daarbij laten we culinaire trends zien of werken we met seizoensproducten. Vorig jaar hadden we onder meer een proeverij van speciaalbieren. En halverwege juni 2022 hebben we twee proefdagen rondom het thema ‘proef de zomer’. Dat zijn leuke extra’s die we onze klanten met liefde aanbieden.’