50 jaar BMW: een feest voor liefhebbers
BMW is in 1916 begonnen met het produceren van auto’s. Altijd met het doel om auto’s met een sportiever karakter te maken. Rond de jaren 50 waren dit “normale” auto’s met een sportiever randje: een andere raamlijst of een andere grill. Eind jaren zestig en begin jaren zeventig was BMW flink aan het verjongen en wilde zich het meer manifesteren in de autosport. In deze tijd wonnen de inmiddels legendarische BMW 1800TI en 2000TI vele races. Dit was zo’n succes dat BMW lang niet alle klantvragen kon vervullen waardoor op 1 mei 1972 BMW Motorsport (BMW M) werd opgericht. Inmiddels dus 50 jaar geleden!
Officieel BMW M dealer
Sinds maart vorig jaar is Story Waardenburg trotse dealer van BMW M. Met gepaste trots voegden wij de sportieve paradepaarden uit de BMW collectie toe aan ons aanbod. Al was het voorheen reeds mogelijk om ieder BMW model via onze vestiging aan te schaffen, hebben we met onze M-certificering een extra onderscheidend specialisme in huis. Je zou misschien verwachten dat je bij iedere officiële BMW dealer ook voor specifieke M-modellen terecht kunt. Toch is het niet vanzelfsprekend dat je deze modellen bij elke dealer ziet staan. Op dit moment telt BMW 52 dealers in Nederland, waarvan er 23 gecertificeerd BMW M dealer zijn.
Van passie naar fulltime job
We spreken Merijn van den Berg, 25 jaar oud en sinds kort verkoopadviseur bij Story Waardenburg. “Vanuit mijn passie voor auto’s ben ik in 2015 met een bijbaan begonnen bij de Zweedse autofabrikant Volvo. Tijdens mijn hbo-studie ben ik twee jaar geleden bij Story Waardenburg begonnen als stagiair en vervolgens blijven werken als weekend- en vakantiehulp. Sinds kort ben ik officieel afgestudeerd en ben ik als fulltime verkoopadviseur aan de slag gegaan bij dit mooie bedrijf.”
Wat maakt BMW jouw merk?
BMW is een merk dat qua rijbeleving altijd voor 100% klopt . Daarnaast is BMW een merk dat heel vooruitstrevend is. Zo zijn ze bijvoorbeeld al 13 jaar opeenvolgend de meest duurzame autofabrikant ter wereld. Waar bepaalde merken stoppen begint BMW.
Wat zijn de grootste veranderingen bij BMW die je hebt gezien de afgelopen jaren?
Voor mij zijn dat twee belangrijke thema’s. Het eerste thema is duurzaamheid. Duurzaamheid is al jaren een belangrijk onderwerp. Auto’s moeten zuiniger en lichter worden en voldoen aan nieuwe normen. Op de weg naar een duurzame en toekomstbestendige productie is de recycling van materialen een essentiële factor. Het hergebruik van materialen is daarom stevig verankerd in de waardeketen van BMW. 99% van het afval dat ontstaat bij de wereldwijde productie van de ruim 2,5 mil joen voertuigen per jaar wordt gerecycled.
Het tweede belangrijke thema is connectiviteit . Inmiddels is connectiviteit niet meer weg te denken uit onze wereld, maar dat is natuurlijk niet altijd zo geweest . In de jaren 80 was BMW de eerste Formule 1 motorfabrikant die op afstand bij start/finish de data van de motor kon uitlezen. De laatste jaren heeft BMW hierin flinke stappen gemaakt. Wat kan uw BMW voor u doen? U op tijd naar uw bestemming brengen? Altijd antwoord geven op uw vragen? Of u altijd goed vermaken? Deze slimme en innovatieve diensten maken het makkelijker en van iedere rit een belevenis.
Vier met ons mee
Vanwege het 50 jarig bestaan van BMW M zijn er meer mogelijkheden vanuit BMW om dit te vieren. Zo is er dit jaar een speciaal jubileumlogo verkrijgbaar op BMW M modellen en zijn er 50 iconische historische M kleuren enkel dit jaar verkrijgbaar op geselecteerde modellen. Daarnaast hebben we bij Story Waardenburg allerlei evenementen gepland staan waar we het 50 jarig jubileum gaan vieren, zoals bijvoorbeeld een oldtimerrit met diverse BMW’s tenminste 20 jaar oud. Zonder verleden geen toekomst .