Of het nou een grote scheepswerf is of de lokale zilversmid: grote kans dat ze voor hun las- en snijapparatuur de weg vinden naar Totaal in LasService (TLS) op Avelingen-West. Dat bedrijf – onderdeel van het landelijk opererende Laskar – levert producten en diensten voor lassen en snijden aan klanten in de wijde regio. Klanten blijven vooral terugkomen dankzij het hoge serviceniveau dat het Gorcumse bedrijf biedt.  

De plannen liggen klaar voor een flinke uitbreiding van het magazijn van TLS. Het bedrijf gaat dan ook prat op het grote aantal machines en onderdelen dat het uit voorraad kan leveren. Er wordt dit jaar weer meer uitgeleverd dan vorig jaar en dat betekent dat onderhoud en service meegroeien. ‘Lasapparatuur krijgt jaarlijks een veiligheidskeuring 60974-4, een soort APK’, vertelt servicecoördinator William Meerkerk. ‘Die voeren we voor veel klanten uit. Alleen daardoor al staan er wekelijks tientallen apparaten bij ons in de werkplaats om gecheckt te worden.’

Topconditie 

Behalve de reguliere keuringen verzorgt TLS ook onderhoud en reparaties, in de eigen werkplaats of op locatie. ‘Sommige apparaten hebben meer aandacht nodig dan andere’, legt operationeel directeur Rick de Kuiper uit. ‘Voor een grote machine in een veeleisende werkomgeving als een scheepswerf is een jaarlijkse onderhoudsbeurt vaak niet voldoende. Wij zorgen bij de klant op locatie dat die machine toch in topconditie blijft. Zo minimaliseer je de downtime, wat zeker voor grote bedrijven als Van den Heuvel Werkendam of Merford een behoorlijke kostenbesparing betekent.’

Kennis op peil

Moderne lasapparatuur is hightech: meer printplaat en beeldscherm dan hendel en draaiknop. Meerkerk: ‘Onze monteurs worden door de fabrikanten getraind in onderhoud en reparatie van de nieuwste apparatuur. Zo houden ze hun kennis op peil. Via de fabrikanten beschikken we bovendien over de juiste meet- en regelapparatuur voor de machines. Als we een nieuw apparaat afleveren, doen we ook de opbouw en ingebruikname, en zo nodig geven we instructie over het gebruik. Voor de klant betekent dat: maximaal gebruiksgemak.’

Aanstormend talent

Naast levering en service is kennisdeling belangrijk voor TLS. Het bedrijf verzorgt onder meer trainingen voor klanten. ‘Zo hebben we een basistraining lassen ontwikkeld’, vertelt De Kuiper. ‘Zodat bijvoorbeeld nieuwe medewerkers van onze klanten snel met de apparatuur overweg kunnen. Daarnaast investeren we in aanstormend talent. Regelmatig doorlopen leerlingen van technische opleidingen hun BBL-traject bij ons. Zo binden we jongeren aan ons bedrijf. Alles om ons serviceniveau ook in de toekomst op hetzelfde hoge niveau te houden.’

TLS Totaal in LasService BV
Avelingen-West 26, 4202 MS Gorinchem
info@tlslas.nl
www.tlslas.nl

Dit is een artikel uit GRNCHM Business & Lifestyle #2024. Klik hier om het volledige magazine te lezen.