Op het eerste gezicht is het misschien een bijzondere combinatie: autoschadeherstel en een full-service reclamebureau onder één dak. Bij nadere kennismaking zijn beide specialismen echter logisch vervlochten met elkaar. ReclameWZ en AutoWZ koppelen in hun eigen vakgebied vakmanschap, creativiteit en enthousiasme aaneen en worden daardoor beide ingeschakeld door grote, aansprekende opdrachtgevers.

De W en de Z staan voor William Zwamborn, een bevlogen ondernemer met een uitgesproken passie voor zijn vak én voor de gemotoriseerde sporten. Het is alweer bijna twintig jaar geleden dat hij zijn eigen schadeherstelbedrijf oprichtte. ‘Van mijn vijftiende tot mijn achttiende had ik in loondienst gewerkt. Daarna ben ik voor mezelf begonnen. Ik heb altijd ook de reclame in gewild, maar ik moest gewoon werken in mijn bedrijf. Het punt was: ik herstelde veel bedrijfsbussen. Voordat ik die bij de klant kon afleveren was ik afhankelijk van het reclamebureau dat de belettering maakte. Daar moest ik altijd op wachten. Op een gegeven moment heb ik zelf een reclamestudio opgekocht. Zo kwam ReclameWZ erbij naast AutoWZ.’

ReclameWZ
De reclamestudio staat al vanaf het begin onder leiding van Jos van Zuijdam. Zijn team – waarin ook Williams zoon Senna meedraait – is thuis in alle facetten van het vak. Complete huisstijlen worden verzorgd: van visitekaartjes tot grote signings, lichtreclames en reclamezuilen en van ontwerp tot de uitwerking. Specialiteit van het huis zijn de reclame-uitingen voor voertuigen, die overigens ook prima op andere manieren inzetbaar zijn. Ramen tinten voor zonwering en privacy doet ReclameWZ bijvoorbeeld behalve bij auto’s ook aan gebouwen. Ook de belettering/signing van gevels, wanden, ramen of vloeren wordt door ReclameWZ ontworpen en uitgevoerd.

ReclameWZ belettert auto’s en kan ze wrappen in alle mogelijke kleuren en ontwerpen. ‘Met folie kun je álles maken’, benadrukt William Zwamborn. ‘Vroeger moest je een auto daarvoor spuiten met special paint om hetzelfde resultaat te bereiken. Dat was onbetaalbaar. Op de folie kun je alles printen, het is relatief goedkoop en het beschermt de auto bovendien. En als je iets anders wilt, trek je de folie er zo weer af. We hebben inmiddels zelfs al complete jachten gewrapt.’

Het enthousiasme van de ondernemer is aanstekelijk. In combinatie met de creativiteit en kwaliteit van het werk én de bereidheid om altijd een stapje extra te zetten voor opdrachtgevers maakt dit ReclameWZ tot een veelgevraagde partij voor opvallende promotionele uitingen. Enkele voorbeelden zijn in het magazine te zien.