Uit alle lunchrooms van Nederland verkozen worden tot de allerbeste, dat is een buitengewone prestatie. Wint je zaak twee keer de verkiezing tot beste lunchroom van Nederland? Dan is er echt iets bijzonders aan de hand. Het overkwam Wim en Thera van Willigen van Proeverz. De familiezaak in het Piazza Center verdiende de titel in 2020 én 2025.
‘Ongelooflijk!’, zegt Wim. ‘Dat dacht ik toen ik hoorde dat we alweer waren verkozen tot beste lunchroom van Nederland. Je moet je voorstellen dat er duizenden zaken meedingen naar die titel. En weet je wat het mooiste is? Het is een echte publieksverkiezing. We hebben de winst dus te danken aan al onze vaste klanten die op ons hebben gestemd. Dat maakt het voor ons extra waardevol.’
100 procent
Het geheim van het succes? ‘Nooit achteroverleunen. We geven elke dag 100 procent en dat blijven we doen. Even de deur openhouden voor een klant, mensen vriendelijk welkom heten; het draagt allemaal bij aan de prettige sfeer. Daarnaast moet het aanbod natuurlijk gewoon goed zijn. Op de kaart staan ovenverse broodjes, heerlijke huisgemaakte taarten en salades, en ijs van een Italiaans familiebedrijf. Aan die vaste waarden veranderen we niks. Daaromheen blijven we vernieuwen. Zo zijn we net gestart met een cocktailkaart. Dat loopt hartstikke goed.’
Een echt familiebedrijf
Familie is het sleutelwoord bij Proeverz. Behalve Wim en zijn vrouw Thera staan ook hun kinderen Demi en Luke in de zaak. Daarnaast werkte schoonzoon Pascal Adamakis hard mee aan de opbouw van het succesbedrijf. ‘Ook voor klanten is het vaak een echt familie-uitje om naar Proeverz te gaan’, vertelt Wim van Willigen. ‘We hebben voor alle leeftijden iets lekkers op de kaart. En als de kinderen geen zin meer hebben om aan tafel te zitten, duiken ze lekker de speelhoek in.’
Luxe lunchschalen voor bedrijven
Bedrijven in de regio kunnen bij Proeverz terecht voor een speciale lunchschaal op maat. ‘Daarbij kiezen we bewust voor de bijzondere, wat luxere lunch. We willen namelijk goed de balans bewaken, zodat we over de hele breedte onze gebruikelijke, hoge kwaliteit kunnen leveren.’ Met een knipoog: ‘Je wordt natuurlijk niet zomaar twee keer de beste lunchroom van Nederland.’
—
Voor meer informatie: www.proeverz.nl
–
Dit is een verhaal uit GRNCHM Business & Lifestyle 2025. Lees hier het hele magazine.